18 Haziran 2014 Çarşamba

DÖNÜT ALMAK


İlgimi çeken, takip ettiğim bazı bloglara yorum yazıyorum zaman zaman. Yazıyı yazana bir yorum bırakmanın, aynı ya da farklı fikirde olduğumuzu belirtmenin teşvik edici bir yanı olduğuna da inanıyorum. En azından benim için durum böyle. Yazdıklarıma yorum bırakılması, tanımadığım insanlarla bir tanışıklık hissi uyandırıyor ve o yorum hakkında düşünmek de bir nevi beyin jimnastiği gibi geliyor bana. 

Aynı şekilde, bıraktığım yorumlara da yazarın bir cevap vermesini beklediğimi fark ettim. Yorumların umursandığını, okunduğunu görme ihtiyacı belki de. Bunun sadece benimle ilgili bir durum olmadığını düşünüyorum çünkü hayatımız boyunca toplumsal varlıklar olarak kendimizden emin olup olmadığımızdan bağımsız olarak başkalarının duygularını ve düşüncelerini merak eder dururuz. Bunu sorarak öğrenebildiklerimiz kadar, sorma şansımız olmayanların fikrini de merak ederiz. Bu yüzden, insanlar zahmet edip yazdıklarıma yorum bırakınca bir şeyler yazmadan geçemiyorum. Yazdıklarını paylaşıp, yoruma açık bırakan ama yorum bırakanlardan dönütü esirgeyenleri de çözemiyorum. Sadece gidiş bileti almak gibi ucu açık...Cevapsız mektuplar gibi boşa yazılmış...

2 yorum:

  1. Bu dediğine katılıyorum, bana bırakılan yorumlara cevap veriyorum ama başkasına bıraktığım yoruma o cevap verince geri dönüp okumak zor geliyor bak :) Biliyorsun bu blogger'da illa ki "emailime haber ver bu yoruma cevap geldiğini" şeklinde bir "beni bilgilendir" butonu var ama ona da tıklamak her yeni yorumda email almak demek,, O da sıkıcı, blogger'ın bu huyunu sevmiyorum....

    YanıtlaSil
  2. Galiba, eve gelen misafire "hoşgeldin"i esirgememek, ziyarete gittiğimizde ise umduğumuzu yemek gerek:) İçlerinden geldiği gibi davransınlar bari:)

    YanıtlaSil