2 Aralık 2019 Pazartesi

ÇOCUK DÜNYASINDAKİ REHBERİM

Dersimi seviyorum. İngilizce öğretirken, çizgi film karakterlerinden, iklim koşullarına bir sürü konu hakkında da paylaşım yapmak mümkün çocuklarla.

Onca yıl ergenlerle çalıştıktan sonra, buraya gelirken düzgün açık kadro olsa yine lise seçerdim belki de, çünkü öğretmenlik anlamında çocuklarla çok dip dibe bir hayatım olmamıştı uzun zamandır. En son, kendisi de bir yetişkin olan küçük kardeşimin çocukluğunda bu kadar aşinaydım bir çocuğa.

Yeğenim olmasa zor cesaret ederdim ilkokula. Onunla izlediklerimiz, konuştuklarımız, gözlemlerimiz, saçmalamalarımız... Bir çocukla çocuk ya da ona yoldaş olup ne paylaşılıyorsa onlar rehber oldu bana. Onun sayesinde, son 7 yıldır ders anlatmanın da ötesinde bir literatür sahibi oldum çocuk dünyası hakkında.  Kafa Topu 2, Masha ve Koca Ayı, Kral Şakir, kavga veya coşku sebepleri falan çocuklarla diyaloğumu kolaylaştıran ne varsa ona borçluyum. Yoksa, aramızdaki yaş farkından dolayı kitaplardan ve gözlemle edinilmiş bir yakınlığım olacaktı çocuk dünyasıyla. İyi ki var  <3 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder