24 Aralık 2015 Perşembe

ACININ TERAZİSİ

" Bir blog yazarının bebeğinin ölümüne üzülüp doğudakilere üzülmemek" temalı bir laf sokmuş millete sözlük yazarlarından biri kendince. Sözlükleri zaman zaman okuduğumdan bahsetmiştim, her telden görüşü sunduğu için, biraz da ergen kafasını anlayabilmek için okuyorum yıllardır. Hadsizliğine, dengesizliğine hatta çoğu zaman saçmalığına rağmen. 

Ama!!!!!

Yukarıdaki yorum gibi kimin neye ne kadar üzüleceğine karar verme yetkisini kendinde bulanlar zıvanadan çıkarıyor beni. Batıdaysa ölsün, doğudaysa yaşasın, bizdense alkış, ötekiyse taş ve daha neler neler...

Acının bir terazisi mi var ki elinizde, insanların merhamet duygusuna bile değer biçebiliyorsunuz?

6 yorum:

  1. O terazi beni de sinirlendiriyor, örnekleri çok fazla.. Bir kalbe iki acı da sığar, sığıyor ne yazık ki..
    E. sözlük mü bahsettiğin, uzaylıyım ben hiç okumadım desem yani ara sıra lini gelince okuyorum ama anlamsız geliyor genelde yazılanlar, demek ki yanlış yazıları okuyorum diyordum ama değilmiş.. Bir de nasıl yazar olunuyor onu çözemedim, heves ettiğimden değil ama çok merak ettim böyle kapalı bir grup falan gibi bişey mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ekşi'deydi bahsettiğim yorum. Uludağ, İTÜ falan da okuyorum bazen. Yazarı değilim ben de. Bildiğim kadarıyla üye olup yazılabiliyor,özel bir seçim yok.

      Sil
  2. Ben Bloglar dışında pek bır yere bakmıyorum, facebookda haberlerı görsem de yorumlarını okumaya fırsatım olmuyor. Olayı bılmıyorum ama gerçekten de son zamanlarda üzülecek yasını tıtacak oyle cok sey var kı...Aralarından seçmek mumkun degıl. Soyle bır gerçek de var kı gozdne ırak olan gönülden de ırak oluyor. Mesela Avrupa surıyenın dramıyla daha yenı karşılaşıyor. Oysa üzülmek ıcın buraya gelmelerı mı gerekıyordu? Hatta hala uzulmeyenler cok.

    En son sahıle vurmuş bebek cesedi fotoğrafına hadsızın bırı altına su cumleyı ılıştırıp paylaşınca ınsanlıktan suphe etmek ıcın gec kaldığımı bıle düşünüyorum:sahıle vurmuş bebek cesedine yazdığı cümle suydu: Sabah erken kalkınca ben ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten tüm vurdumduymazlıklar, bu yakın- uzak iliskimizden doğuyor sanki. Günün birinde aynı şeyi yaşamayacağımız garanti gibi! O yorumu ben de gördüm ve dehşete düştüm!

      Sil
  3. Ne kolay şey kınamak. Kimin neye, ne kadar üzüldüğünü bilemeyiz. Acıyı ağıtlarla yaşayanlar da var, sessiz sessiz yananlar da. Bu kıyas kimselerin haddine değil. İnsanlar birbirlerini yargılamayı bıraksınlar artık.

    YanıtlaSil