27 Haziran 2016 Pazartesi

İŞ KAKALAMA BAHANELERİ

İş hayatında evli ve çocuklulara, yaşlılara ve kronik tembellere (yani "o nasılsa yapmaz, yapamaz" denilip işleri başkalarına yıkılanlara) yönelik  pozitif ayrımcılıktan gına geldi. Kurum ve yöneticiler değişse de zihniyet değişmiyor da değişmiyor!

En ufak bir yazıya geçirme durumunda bile "Çocuğum var, evde koca besliyorum, hanım misafir çağırdı, word kullanmayı bilmiyorum, gençler varken bize düşmez..." gibi türlü bahanelerle işi başkasına kakalama derdi, hastalık halinde yaygın. En son " Bu işe olsa olsa bir doktor çare olur." geyiğiyle bir sunu kakalama operasyonuna maruz kaldım, diğerlerinin malum bahaneleri vardı demek! Bir de diğerlerine göre nispeten genç (16 yıl kıdemli!) erkek bir öğretmene de " Bu işi ancak bir erkek yapabilir." diyerek eğitim temalı film izletme görevi verildi ki o daha da vahim!


4 yorum:

  1. Bak simdi.. Bu sira ben tatildeyim ya, kizi direkt annemle babama kakaladim, yanima gelecek oluyor, burnumun ucunu kitabimdan azicik kaldirip "ananen cok guzel yapar bunu, deden sahanedir bu konuda" gibi bahanelerle geri puskurtuyorum :))) Ama sayilmaz bu di mi?

    YanıtlaSil
  2. O vakit sen de "bu kadın işi değil" diyip, erkeklere kakala.

    Madem ayrımcılık var, pozitif ayrımcılık talep et.

    YanıtlaSil
  3. Şu bahane üretmedeki yaratıcılığımızı iş yapmada kullanabilsek harika olacak:)

    YanıtlaSil