28 Ocak 2018 Pazar

KAMU SPOTLARI VE BİZİM ÜNLÜLER

Medyanın etkisi, genetik faktörler, psikolojik rahatsızlıklar... Sebebinin ne olduğunu bilim araştırırsın, sapkınlara/ sapkınlıklara önlem bulmak yerine onların hedef kitlelerini uyarmakla yetinen bir dönemdeyiz.

İlaçla hormon seviyesinin düşürülmesi hadım edilme olarak algılanıp insani bulunmuyor mesela bazı çevrelerce. Hatta bu uygulama yasalaşsa bile ilk vukuatta değil ikincisinde harekete geçilmesini öneren yasa koyucular bile var. Mağduru değil de mağdur edeni koruyan garip bir kafa yapısı bu. Anlamaya çalışmaktan yorulup baştan pes ettiren cinsten!

Bizde durum böyleyken, her türlü suçun ayyuka çıktığı Hindistan, uzun zamandır dünyaca ünlü yıldızları Aamir Khan ile çocukları tacizcilere karşı uyarıyor. Bizde sevgili Barış Manço'nun başarabildiği sempatik ve öğretici bir dille hem de. Video uzun zamandır medyada dolanıyor, belki denk gelmişsinizdir (Youtube'da Aamir Kan Mahremiyet yazınca, bir sürü video geliyor karşımıza).

Videoyu ilk izlediğimde de, her çocuk tacizi olayında da bizdeki ünlülerin bu işe el almadıklarını fark edip irkilmiştim. Kadına şiddet ile ilgili kamu spotları yeni yeni çıkmışken çocuklara daha sıra gelmedi demek ki! Oysa, uyuşturucu ile ilgili bile o kadar deneyimli ünlü var ki kamu spotunda kullanılacak, "Ben yaptım, siz yapmayın." diyecek, yeter ki o cesareti gösterebilsin. Eline kılıcı kalkanı alıp Kayı boyunda hüküm sürmek ve bu yolla tarih öğrettiğini sanmak, daha yeğ tutuluıyordur eminim E. Altan Düzyatan ya da adı operasyonlara geçmiş diğer ünlüler tarafından. Eli taşın altına koymak daha zir ne de olsa!

2 yorum:

  1. Merhaba...Toplumsal sorunlarda elini taşın altına koyan insan çok az.Çoğunluk konuşmakla yetiniyor.Sosyal medyada bir kaç paylaşım yapmakla sorumluluklarını yerine getirdiklerini düşünüyorlar.
    Gerçi "bu da bir şey",mi demeliyim bilmem.Zira bu kadar olsun duyarlılık göstermeyen çok.
    Bir de,sizi takip etmek istedim ama takip butonu yok galiba.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yorumunuzu geç gördüğüm için geç yanıt verdim, kusura bakmayın. Dün tesadüfen B. Korel'in çocuk istismarı ile ilgili bir paylaşımına denk geldim yorumunuzu okumadan önce.

    Bu arada, takip butonu koymamak da kendi kendimi sabote etmek galiba:) Ekledim bugün. Hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil