23 Ocak 2018 Salı

DOĞAYA KAÇIŞ, DOĞADAN KAÇIŞ

Buralarda bugün beklenen sulu kar dışında henüz kış yaşanmadı. Rakımı çok yüksek dağlık köyler dışında da kar gören yok Zonguldak'ta.

Böyle güneşli bir kış geçirsek de kar, soğuk, tıkalı yollar, kalkmayan uçaklar ile ilgili haberler bile hangi mevsimde olduğumu yüzüme vuruyor. Bu mevsimde daha soğuk bir yere gitmektense oturmayı, il içinde kalmayı istiyor bünyem. Bir yandan seyahat etme isteği, bir yandan 'otur sıcacık ilinde" avuntusu...

Bu ruh halindeyken, TLC'nin yayınladığı Alaska'ya, Rocky Dağları'na, bazen elektrik ve suyun da olmadığı, en yakın evin kilometrelerce uzakta olduğu yaşamların seçildiği Doğaya Kaçış gibi belgesel içerikli programlardaki insanları izliyorum aylardan beri. Modern yaşamın karmaşasından kaçıp 9 ay karın kalkmadığı bir yerden tonlarca para ödeyerek evler satın alıyor aileler.

Ulaşımları bazen kara yolu yerine deniz veya havayolu ile sağlanıyor. Alaska'da yaşamanın tek cazip yanı da bu olurdu benim için deyip her seferinde bir sıcak içecek eşliğinde, genelde de çayla, izleyebiliyorum programı.

Her bünye, daha sıcağı veya daha soğuğu, kalabalığı ya da ıssızı, daha konforlu yaşamı veya ilkeli seçmeye meyilli. Farklıyız ve böyle güzeliz.

6 yorum:

  1. yazınız "doğaya kaçış ve doğadan kaçışa" ne gerek var dedirtti,bence de aynen bu şekilde farklıyız ve böyle güzeliz..emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Belki de yaşamımızın farklı dönemlerinde benzer bir arayışa gireceğiz si anda sıcağı tercih eden bizler de:)

      Sil
  2. Alaska'da yaşayan insanların yaşam mücadelesi ni ben de izliyorum zaman zaman..Ama ben yine de sıcak seviyorum ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni en çok verilen binlerce dolar sonrası gönüllü çekilen çile etkiliyor izlerken.

      Sil
  3. Alaska'da yaşayan bir adam var. o da zaman zaman paylaşımlarında bahsediyor neden orada yaşadığını. basit bir yasam, yemeği sobanın üzerinde pişirmek, fatura ödememek, uydurulmuş ihtiyaçlar icin çok çalısmak zorunda.olmamak gibi şeylerden bahsediyor. orada mutlu ve münzevi bir hayat yaşadığını gösteriyor ama o hayat için binlerce dolar harcamış olabileceğini beklemezdim su an sizden öğreniyorum. kafamdaki imaj yıkıldı:))) merve

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sade yaşam, bazen daha pahalıya patlayabiliyor galiba :)

      Sil