3 Kasım 2017 Cuma

HAYIRDIR İNŞALLAH!

Son bir haftadır, rüyalarımda kaybettiğim yakınlarımı görüyorum. Anneannem ve dedem birlikte, teyzem onlardan ayrı girdi rüyama. Rüyalarımın ortak yanı, rüyamda canlı olmalarına rağmen rüyanın bir kısmında yaşamıyor olduklarını bilmemdi. 

Kuzenimin ölmüş olduğunu gördüm mesela teyzemli rüyada, bir yandan da " 7 yıl önce ölmemiş olsaydı, evlat acısı yaşayacaktı." dediğimi. Öbür rüyam daha muğlak ama onda da, kızgın haldeki anneannemle ilgili zaten yaşarken de sinirli olduğunu geçirdim içimden rüya boyunca. Dedem yine sessiz sakindi. (Bizim ailenin kadınları, anneannem gibi genelde, baskın, asabi, bu yüzden kalp kırıp bolca vicdan yapan, her biri kendisi çok mülayimmiş gibi ötekini anneannemin Arnavut damarına çekmeyle eleştiren:) 

Bilinçaltı karmaşık bir mekanizma vesselam. Bu aralar, Minnoş 5 yaşına bakmadan ölümden bahseder oldu, bir şey istediği gibi olmayınca "Ben öleyim o zaman!" demeler, sürekli anneannemi hatirlayıp özleme durumu, yaşlılık ve hastalık=ölüm şeması, bizim yaşlı olup olmadığımızı teyit etme ihtiyacı, bir keresinde de " Ben sizden önce öleceğim, biliyorum." deyip yüreğimize indirmesi... (Evde çocuğun yanında ölümden bahsetmesek de, anneannemden sonra hassas bu konuda. Sadece sorularına makul yanıtlar vermeye çalışsak da sevdiği birini kaybetme korkusu yaşıyor çocukcağız!) 

İşte bunların tümü birikmiş içimde! 22 yıldır dedemi ikinci görüşüm rüyamda yani kaybettiklerimle ilgili çok rüya görmemiştim şimdiye dek. Aynı haftaya denk gelince bir garip oldum. Uzun bir süre sadece rüyalarda kalsın ölüm, sizin için de!

9 yorum:

  1. Oooo cocuk ucgene girmis!

    YanıtlaSil
  2. Dur seni güldüreyim biraz.. Babamın bir arkadaşı hastalanmış, iki torun ananenin yanında oturuyor. Biri içli içli ağlıyor ölecek diye (yaş 10), öteki de (yaş 5 tabii ki): "ne ağlıyorsun salak, saatini sen alırsın güneş gözlüğünü ben" diyor ;)
    Benim kızın iki lafından biri "ben büyüyünce okul çocuğu olunca annemle babam ölecek, ben L. ile tek başıma yaşıyacağım" bu sıra! Biraz Elsa'dan etkileniyor (ömür bitti elsa bitmedi) ama bahçedeki hayvan ölüleri falan çok ilgisini çekiyor, bizde de ölümler oldu malum bu sene.. Devamlı kan, ölüm, yaralanma konuları evde valla fenalık geldi.
    Sanki dolunaydan mı, ben de 1 haftadır ananemi dedemi ve ne kadar ölü tanıdık varsa hepsini görüyorum aynen dediğin şekilde.. Tuhaf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çocuklar ölüme şahit olmasa da, çizgi filmde bile denk geliyorlar ve masum dünyaları allak bullak oluyor kesin. Ben de, gökyüzü hareketlerinin etkili olduğuna ikna durundayım, astronomi diye bir bilim var sonuçta. Astrolojiye değil de astronomiye inancım tam.

      Sil
  3. Musade edersen yorum yaparim disaridan bakan biri olarak.

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Rahmetlilerin bahsi cok geciyor ve sevgi ile aniliyorsa, ozeniyor olabilir.
      Seperation anxiety de olabilir.

      Ruyaya girmeler de rahmet istemelerinden. Bu hayattaki hesaplari kapanmamis. Ben o yuzden borc pesinde kosuyorum :))
      Ben de dua ederim bu gece.

      Sil
    2. Teyzem ve dedemi hiç tanımadı ama anneannem bize geldiğinde onunla oynayan bir oyun arkadaşıydı. 2.5 yaşını yeni geçmişti onu kaydettiğimizde ama her detayı hatırlıyor, çok özlediğini söylüyor, geçen gün bebeklik fotoğraflarına bakarken onunkine denk gelip hemen diğer fotolara geçti. Bizim de özelliğimizi hissediyor zaten Hayatın gerçekleri çocuklar için ne sert! Biz büyükler bile baş edemezken! Teşekkürler ilgim için.

      Sil
    3. O yaslarda soylenen her soz, yapilan her davranis hayati boyunca karsisina cikabilir. Cok hassas donemler. Umarim cozer en kisa zamanda!

      Sil