22 Kasım 2017 Çarşamba

ÇALIŞMAMAYA ÖVGÜ

Blogger yazarlarının çoğu kadın olunca (tam ismini kullanmasa da blog isimlerinden, içerikten ve " Bacım" hitaplarından yola çıkarak varabiliyoruz bu kanıya), annelik, evlilik, evlilik ve özellikle çocuk sonrası ev hanımı olmayı seçme bolca dile getiriliyor. Kimi çocuğa bakım için bir mola verirken, bir kısmı "Kadının yeri evidir." mottosuna sığınmış durumda. Bir kesim de işten, patrondan, iş arkadaşlarından, maaştan, psikolojik tacizden yılmış ve iş yaşamına veda etmiş. Aradığı işe kavuşamayalar da var tabii. Hangi grupta olursa olsun çalışma ya da çalışmana hayatı ister istemez blog gündeminde.

Beni niye ilgilendiriyor kısmına gelince, uzun zaman önce ev hanımlığına övgüler düzen ve çalışma hayatından kendini mahrum bıraktığını (!) yazan bir bloggera denk gelip yazıyı okumamdı. Oturup bir girizgah yazıp taslağa atmış, sonra sakin bir zamana bırakmıştım.

Herhangi birinin evde oturması, oturmadan ev işlerini yapması, hizmetçilerinin olması ya da olmaması beni değil kendisini ve yakın çevresini bağlar, bu kişisel bir karar. Beni bağlayan, kadının çalışma hayatının eş buluncaya kadar süreceğine, çalışma hayatının maddi yönü dışında sosyal ve psikolojik yönleri olduğunu kavrayamayan kafa yapısı, onların rol model olduğu çocukları ve uzun vadede kadına biçilen bu rolün hakim anlayışa dönüşme riski.

Tek bir kişiden yola çıkarak endişe duymuyorum elbette, destekleyici yorumlar, cevremde gördüğüm örnekler, öğrencilerimin bakış açıları ve daha pek çok şey buna sebep. Medyada Demet Şener gibi örnekleri olan kadınlar beni irkilten!


8 yorum:

  1. Hmmm ben miyim acaba bu dedimbi an :D Çocuktan sonra eve kapananlardanım malum yardımcım da yok ama bundan (ara sıra bunalsam da) genel anlamda memnunum çünkü bu dönem bir daha geri gelmeyecek gibi bir his var içimde, yani çocuklar büyüyecek ve ben işe döneceğim diye umuyorum ama öbür taraftan iş kaçacak bu arada kısmı da var tabii için için korkutan. Ama rol modeli konusunda şunu düşünüyorum; eğer kadın "üretken" hissediyorsa, mutluysa çocuğuna nerde olursa olsun iyi rol modeli olur. Ev hanımı da olsa çalışsa da mutlu olması lazım en başta, yoksa istersen CEO ol çocuğunu olumlu etkilemeyi bırak "off annemin de tek tutkusu işti" dedirtir, ev hanımı edersin (bakınız. benim annem ve ben hehehehe)
    Demek istediğini anladım ve katılıyorum ama şunu da düşün, aşırı feminen iki lafından biri beyim de beyim olan, ev dışında hiç bir düşünce yükü olmayan bazı kadınlar da şahane çocuklar yetiştirebiliyorlar.. Yani bu işin korelasyonu biraz karışık gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok,kesinlikle sen değilsin. Zaten öyle bir yazın olsa, oturur yorum yazardım altına, o kadar hukukumuz var:) Yazdığım gibi çalışıp çalışmamak çok kişisel bir konu, derdim bazılarının yüklediği anlamla.

      Sil
  2. Merhaba, çok gecikmiş bir ziyaret oldu kusura bakmayın ama geç olması, hiç olmamasından iyidir dedim. Tesadüfen eski yazıma (Anıtkabir, 10 kasım yazım) gelen yorumlara bakmasaydım farkında olmayacaktım. PRensip olarak bana yorum yazan herkese özellikle ilk kez sayfama gelenlere mutlaka geri dönerim, o gün yazımda da belirtmiştim çok yorulmuştum sanırım o yorgunlukla ihmal ettim ve sonra da unuttum. Takipteyim:)

    Kadınlar mutlaka çalışmalı ama maalesef çeşitli nedenlerle mümkün olmuyor:( isteyip de başaramayan ya da beceremeyenler de var, hayatta öyle şeyler oluyor ki, olmuyor işte uzun hikaye...elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  3. Meraba 😁 ay kim bunu yazdı acaba bak cok merak ettim. Bende ev hanimiyim. Calismak istemiyorum ve kizimida kendim büytmek istiyorum. Bu ugur da eksiklerim de var tabi ki ama ben bana sunulan hayatla anlaşmaya razı olmaya calisiyorum. Bu nedenle calismamamın kimsye bir zarrı yok Allaha skür 😁 kimmis o ya.

    Bu arada huy analizi serisinde sıra sende. Yalnız izleyici butonun yokmus seni takip edemiyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:) Yazımda ne kadar ifade edebildim bilmiyorum ama eleştirim çalışıp üretmemeye yapılan vurguya. Kadınların bir şekilde ekonomik özgürlüğünün olmasının paradan çok daha fazlası anlamına geldiğini düşünüyorum.

      İzleyiciler butonunu hiç eklememiştim baştan beri. Sanırım blog için eksiklik bu da! Google + ve e posta üyeliği aktif ama.

      Yorumunuzu merakla bekliyorum bu arada.

      Sil
    2. Bende o özgürlükte yok malesef. 4 yıllık serüvenin ardından tükendi :) Bende evde sevgi üretiyorum, yemek üretiyorum. Düşünerek farklı hobilere yönleniyorum emek veriyorum yani :)

      Bu arada anne saniyordum kusura bakmayin. Birde ingilizce ögretmeni kismini farketmemism. Somut bilgiler analize dahil degildir diye umuyorum bende. :) Hayrli geceler

      Sil
    3. Analizde sorun yok, sadece eklemek istedim :) İyi geceler size de.

      Sil