21 Eylül 2016 Çarşamba

OKUL.BAHÇESİNDE GEZİNİRKEN...

Ayhan Sicimoğlu, kalabalık olduğumuza dikkat çekmiş, ülkece daha az ürer ve daha nitelikli insan gücüne sahip olursak AB üyesi olabileceğimizden dem vurmuş, Sabah gazetesi köşe yazarı Yüksel Aytuğ da bunu Gaf Kürsüsü'ne koymuş.

Bu ülkenin yüzde bilmem kaçı aptal, çobanla oyum eşit olmasın vs. belki sert ve biraz elitist söylemler ama çooook uzun zaman öğrenciydim ve uzun sayılabilecek bir zamandır da öğretmen olarak maalesef ben de her gelen kuşağın sözleşmişcesine bir öncekini arattığına şahit oluyorum. Amaç sadece diploma vermek olunca, dünün ilkokul mezunu bugünün lise mezunundan çok şey biliyor. Bugünkü onca teknolojiye rağmen, ansiklopedi kuşağı araştırmaya daha yatkınmış sanki bu nesilden.

 Sürekli çocuğunun hiperaktif olduğunu söyleyen, tanı konulduğu halde ilaç kullanmadığını ekleyen veli dolu etrafımda. Hiperaktivite, büyüyünce pıtırak gibi açılacak zehir gibi beyinlerin önündeki tek engel onlara kalırsa. Oysa, uzman olmayan bir gözün bile anlayabileceği donuk zeka çocuklar, uzmanlara göreyse eğitilebilir ya da öğretilebilir geri zekalı kategorisinde.

Bugün bahçede nöbetçiydim ve bir yandan oynayan çocukları, davranışlarını, tepkilerini, konuşmalarını daha çok gözlemleme şansım oldu. Toplu sosyal labaratuvar bir nevi. Daha 2. sınıftaki çocuğuna 1. sınıftaki kardeşini emanet eden, sabahçı cocuğu akşam 18.30'a kadar okulda kardeş bekleme görevi veren ebeveynler vardı. "Biz doğuralım, nasılsa çocuklar birbirini büyütür. " kafası.  Batıdaki ve merkez bir okulda durum böyle, düşünün ötesini!

Fazla ahkam kestim, farkındayım ama canım sıkılıyor eğitimin içinin boşalmasına, cehaletin prim yapmasına, öğrenme güçlüğü olan çocuğa yapılan normal dayatmasına da!

4 yorum:

  1. Çocuk büyütmek bu kadar kolay olmamalı.

    YanıtlaSil
  2. Eğitim aslında evde başlıyor. ancak veliler ziyadesiyle sorumsuz. ben de lisede öğretmenim. inanın benim de gözlemlerim benzer. örneğin 9.siniflari kimse almak istemiyor tıpkı sizin de dediğiniz gibi yeniler bir öncekileri aratıyor.. bunun sebebinin büyük oranda aile olduğunu düşünüyorum. cok çocuklu okunmasından ziyade çok sorumsuz olunması.. cocukla ilgilenmek yok,oturup 1 saat vakit ayirmak yok..bir çoğu çocuklarının eline yüksek model cep telefonu verip ana babalık vazifesini yerine getirdiğini düşünüyor. çocuğunun akademik başarısı düşük olduğunda dert yaniuor:telefon istedi aldım,harçlık istedi verdim, daha ne yapayım.. e kardeşim bu cocugu bu hale sen getirdin! diyorsun da birsey değişmiyor.

    YanıtlaSil
  3. Benim de öğretmenlik hayatımın çoğu lisede geçti, mağlesef benzer gözlemlerimiz var.

    YanıtlaSil