6 Ocak 2016 Çarşamba

AKILLI TAHTA, AKILSIZ SİSTEM

Kar tatilinde idareciler izinli değildi, okula takılması gereken akıllı tahtalar takılmış o sırada. Eski okulumda olduğu gibi İnternet bağlantısız olarak hem de.

Nete bağlanmayan akıllı tahta, eğer flash bellek de takamıyorsanız beyaz tahta işlevi görüyor sadece. Müdür yardımcısı beni çok şaşırtan bir şekilde, virüs girer korkusuyla USB kullanımından çekindiğini, tahtaların kendisine zimmetlendiğini söyledi. Anlayacağınız, yıllar önce bir odaya kapatılıp çürümeye bırakılan bilgisayarın kaderi gibi olacak bu tahtaların sonu da! Her zamanki gibi, bu eğitim sisteminde altyapı olmadan icraat yapılmaya çalışılınca durum bu oluyor maalesef!

6 yorum:

  1. Kesinlikle haklısınız. Aynı problemi biz de yasiyoruz. Buna ek olarak da bizim okulda (lisedeyiz biz)tablet dağıtıldı. Akıllı tahtaya etkileşimli olması gerekiyor tabletlerin bunun da alt yapısı olmadığı için çocuklar tabletle oyun oynuyor derste. Zaten derse karşı fazla ilgili değillerdi dersi dinletmek için bin dereden su getiriyorduk şimdi iyice koptular dersten
    Hadi bakalım hayırlısı!! Sevgiler, merve

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de daha önce lisedeydim, akıllı tahta konusunda hizmetiçi eğitim de verildi bize ama kullanılacak altyapı yok. İlginç bir ülkeyiz!:)

      Sil
  2. Herşeyin manuel yapıldığı Almanya'dan ara sıra arkadaşların bloglarında yazdıkları tvli bilgisayarlı akıllı tahtalı anaokullarını okulları görünce aklıma sadece şu geliyor: NEDEN?
    Beyaz tahtadan ne farkı var, yazını okuyunca gördüm ki yok, sanki birilerinin cebine para girsin diye yapılmış göstermelik bir proje gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle birileri rant sağlıyor. Kursun ilk etabı ihale detayları ve reklamdı ne yazık ki! Aslında hakkıyla kullanılsa güzel bir sistem ama bizim öğretmenler odasına kurulan tahta, müzik seti görevi işlevi görüyor şu anda! Zihniyet bu!

      Sil