29 Mart 2015 Pazar

GELECEK KİMLERE EMANET?!

Kaç gündür, okuma ve yorum yapma dışında bloga el atasım gelmedi. Konusuzluktan değil konunun ağırlığından! 

Yine bir öğrencimizi kaybettik, yine trafik kazasında. Bu kez, aynı çocuğa benim dersimden sonra öğle yemeğine giderken, yolda kovalamaca oynarken çarpmış önce. Bir şey hissetmemiş. Akşama ayağı acıyınca hastaneye gitmiş. Ertesi sabah, karakola gidip durumu anlatmak için yola çıktığında ikinci kaza gerçekleşmiş. Şaka gibi ama değil!

Salı günü, ölüm haberini aldığımızda, öğleden sonra o sınıfa dersim vardı. Öğrencileri velileri gelip alırsa izinli saymıştı idare ama gelip alan aile olmadığından neredeyse tümü, bütün gün okuldaydılar. Sınıfa girdiğimde, sohbet ettik, kaza hakkında konuştuk. Daha önceki kazalardan da bahsedip dikkatli olmalarına vurgu yaptım. Bir süre sonra, bir grup öğrenciden kikirti geldi. Çok eğlendikleri belliydi. Aralarında, koştururken ilk kazaya sebep olan da, ölen M.nin en yakın arkadaşı olduğunu söyleyen de  vardı. Uyarınca, aldığım yanıt "Ölenle ölünmez." oldu. Bu haberi alalı çok olmuş, daha sabah almalarına rağmen! 

Cenaze evlerinde, ölen kişiyle geçirilmiş komik anlardan bahsedilip gülünen anlar vardır ya, bu öyle bir an değildi. Resmen duyarsız ve acımasız ergen dünyasının tokat gibi yüzüme vurmasıydı. Bazen birbirlerine karşı acımasız tavırlarını görüp, öğretmenlerden biri derste bayılsa, üstünden atlayıp teneffüse çıkarlar diye geyik yaptığımız olurdu. Bu kez, bu geyiğin geyik değil gercek olabileceğine ikna durumdayım. Ne zaman, hangi ara bu kadar sevgisiz ve duyarsız hale getirdik bu kuşağı bilmiyorum ama geleceğin onlara emanet olmasından cidden ürküyorum.

Bir olaydan yola çıkarak, tüm bir gençliği karalamak değil amacım ama yıllardır her yıl 150-200 tanesiyle 4 farklı bölgede mesaim var, bu olaydan genelleme yapabilecek kadar olumsuz örneğim var maalesef!

6 yorum:

  1. Yüksek lisansımı yaparken 1 ay lisede staj yaptım, öğretmen olarak. O zaman tamamen vazgeçtim öğretmen olmaktan. Yapamayacağımı anladım. Sorumsuz, umursamaz, saygısız, bomboş ve koflar maalesef. Ben de umutsuzum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala iyi orneklerin de varlığını görüp umutlu olma konusunda birbirimize gaz verme durumundaydık arkadaşlarla ama bu son olay, insani duygularının ne düzeyde olduğunu görüp umudumu tüketmeye başladım yine.

      Sil
  2. Ay bu yazın beni çok ama çok üzdü, öyle kalakaldım yaaa.. Giden küçücük bir insanın arkasından "arkadaşı" olan böyle mi konuşur.. Ölenle ölünmez mi...... Tamam gencecik ruhlarında iz kalmasın biz de isteriz ama bu duygusuzluk.. Herşeyi sanal yaşaya yaşaya gerçekleri anlayamaz oldular.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de o derste benim halimi düşün! Bir yandan şoktadırlar diye anlamaya çalışıp bir yandan o kadar kızgındım ki, 40 dakika bitemedi bir türlü. Ne yalan söyleyeyim, o anda yanlış kişilerin yaşamaya devam ettiğini düşündüm:(

      Sil
  3. Ö_ö
    Ne ayip. Ergenlik degil bu ya, yok degil.
    Bu sevgisiz yetisen bir neil. Eriskin olunca da devam edecek bu.

    YanıtlaSil
  4. Zaten korkutan da bu değil mi? Bu sevgisizlikle tepemize binecekler:(((

    YanıtlaSil