8 Aralık 2014 Pazartesi

KİŞİSEL TARİHE YANLIŞLARLA DOLU NOT DÜŞMEK

Yuvadan döndüğüm gün, kardeşim ve eşi beni terminale bırakmak üzere eve geldiler. Babamla B. (kardeşimin eşi), Hakan Şükür'ün milletvekili olmasına rağmen sosyal medyada "bazı" yerine "bağzı" yazması, Türkçe'nin doğru kullanımı üzerine bir sohbete giriştiler. 

Ben okuyucu olarak yazım yanlışlarına takılırım, içeriğe olan ilgimi kaybedip dikkatimi yazıya vermeye başlarım. Kalem ya da klavye kullanırken biraz özen beklerim. Bu, kişisel bir takıntı da olabilir, bir gereklilik de! Yoruma açık yani.

Sosyal medyada, hali hazırda bir editörümüz de yokken, yanlışlar yapmak olası. Kendi kendimizin editörüyken aynı barizlikte yazım yanlışı yapan bloglara takıldı aklım. Hata yapan ama bunu yazılar boyunca sürdüren, doğal olarak yanlışlara takılmaktan okuyucunun okumasını zorlaştıran. Tez yazarken, dergilerde editörlük de yapan bir danışmana sahip olduğumdan noktalı virgülü yanlış kullansam uyarı alabiliyorum, daha çok dikkat etsem de bazen gözden kaçabiliyor ama dikkat etmeye çalışıyorum. Bahsettiğim bloglarda ise sanki dikkat konusunda bir ihmal var çünkü ısrarla değişmiyor hatalar. Ayrı yazılması gereken "ki" ve "de"ler kavuşmuş, birleşik yazılması gerekenlerse gurbete düşmüş, kesme işaretleri başka bir gezegene gitmiş... 

Haber programlarında da alt yazılarda aynı hatalar yapılan bir ülkedeyiz, tamam ama kişisel tarihimize yanlışlarla dolu satırlarla iz bırakmaya çalışmak,önce kendimize, sonra okuyanlara haksızlık gibi geliyor.






8 yorum:

  1. Son paragrafta virgülden sonra bir boşluk olacak :P
    Ben de rahatsız oluyorum okur olarak ama evet, blog biraz daha kişisel bir ortam, bazen gözden kaçabiliyor. Bazen de "tarz yapıyor"lar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, koydum boşluğu:) Kastettiğim de bu tam olarak aslında. Yanlış yapabiliriz, insanız ama bu konuda ısrarcı olma konusunda takıntılıyım ben.

      Sil
  2. Sizi okumaya başlayıp, bu yazıya da gelince tebessümüme sebep olduğunuz için bir selam edip öyle geçeyim dedim. Ben de takılıyorum ve evet biraz daha özenli olmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden de selam olsun:) Yeni bir isimden yorum almak hoş oldu:)

      Sil
  3. Ben de yazılarını okumaya başlayınca burada takıldım :) Benim yazılarımdaki hataları yüzüme vurabilirsin, mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah! Hepimiz hata yapıyoruz ama bazen inadına tekrarlanıyormuş gibi geliyor. Bunu belirtmek istedim aslında.

      Sil
  4. Ben o imla hataları yüzünden kitaplarda sayfa geçemiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Bende de özellikle haberlerde altta yer alan bantları okurken bir takıntı gelişti:)

    YanıtlaSil