19 Ağustos 2014 Salı

ÇOCUKLU OTOBÜSLER VE YOLCULUK HALLERİ

Tam yola çıkmadan önce bir arkadaşım, kendi can sıkıcı yolculuğundan dem vurup insanın eşini seçebiliyorken yanındaki yolcuyu seçememesinin acınasılığına vurgu yapan bir söz paylaşmış. Ben neyse ki seçebildim bu sefer. Annemi de ikna edip bir kaç güne sığdırdığımız şehir dışı tatile giderken...

Otobüs çocuk parkı gibiydi. Yan yana koltuklarda anne üstü çocuk, anne üstü çocuk. Biletler pahalı ama öyle de yola bu şekilde nasıl katlanacakları bize bile dert oldu rahat oturduğumuz halde. Sıcak da cabası. Kalabalıkta çocuk varlığına ve sesine tahammülsüz biri değilim, eğer anne-baba gürültüden ve haylazlıktan rahatsız olup olaylara müdahale ediyorsa. Yok eğer, "Bizim sevimli yumurcak(!), tabii ki haylazlık yapacak, milletin başını şişirecek, millet de buna katlanmak zorunda."  zihniyetine hakim ve duyarsızsa çocuklar değil de, onlar sinirimi bozuyor. Yetişkine kızıyorum anlayacağınız. Onu sen dünyaya getirmeyi seçtin, bana gürültüye hazır olup olmadığımı sormadan! "Dünya yeterince kalabalık, bu kadar çoğalma." deme şansım olurdu sorsaydın! 

Yol boyunca, sinirlerimizi zıplatacak bir aşırı gürültü durumu olmadı neyse ki. Doğaları gereği, acıkıp, sıkılıp, altlarını pisletip ağladı yumurcaklar ama ön koltukta oturan anne, 21 aylık kızı azıcık mızıldansa memesini dayadı ağzına. Biz, kızı "yaşartman dana" görünüşünden ve konuşmasından 2,5- 3 yaşlarında sandık önce. O yaştaki çocuğa, habire üstünü çarşafla örte örte memesini dayayan anneye ifrit oldum ben. Annem çok yadırgamadı, kadının kolayına geldiğini söyledi ama biraz zorlasan ergenliğe girecek çocuklara da böyle şapırdata şapırdata meme emdirmek sinirimi bozuyor benim. Elimde değil. Kulağım şapırtıya takılıyor. Bir arkadaşım da, yürüyen, koşan, konuşan çocuğuna  anne sütü veriyordu. Ben yüzümü ekşitince, çocuk sahibi ve beni yakından tanıyan bir başka arkadaşım "Sen çocuk sahibi olma !" demişti halime gülerek. Hadi anne sütü sağlıklı da, bir sonu olmalı kamuya açık yerlerde şapırdatttırmanın. Rahat da değil üstelik, başına kadar çarşafı ört, ne yaptığın zaten belli! Yol tutmadı da, bu durum tuttu beni. 

4 yorum:

  1. Çocuk doğurma genimi, dürtümü içime koymamışlar benim. Çok empati yaptım!

    YanıtlaSil
  2. WHO 2 yaşına kadar anne sütünü öneriyor, müslüman kesim de Kuran da bu şekilde yazdığını söylüyor. Anne olarak ben de fazla buluyorum senin gibi, özellikle dişler çıktıktan sonra. Hatta doktorlar da 1 yaştan sonra artık anne sütünün önemi kalmadığını, besin değerinin az olduğunu söylüyor. Fakat ben de 14 aylık kızımı hala emziriyorum, bana kalsa çoktan keserim ama bazen bu anneye kalmıyor, bebeğin istekleri de söz konusu. Özellikle yolculuklarda meme vermek hayat kurtarıcı olabiliyor çünkü çocuk sakinleşiyor ve uyuyor, başka türlü yol boyu ağlayabilir, o zaman diğer yolcular daha fazla rahatsız olabilir, bir de bu açıdan düşün yani :) Ama çocukla otobüs zor gerçekten... Anne için de diğerleri için de.. Fazla çocuk olması konusuna da kesinlikle katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bahsettiğim anne, her an süt tıkadı çocuğa. Benimki de gereksiz kişisel hassasiyet belki, tabii ki çocuk için ne gerekliyse yapılsın ama şapırdatmadan mümkünse:)

      Sil