21 Nisan 2014 Pazartesi

STAJ

Son bir kaç yıldır olduğu gibi bu yıl da okula staj için öğretmenler geliyor. Son sınıfta okuyanlar, mesleği doğal ortamında uygulamalı öğrenme deneyimi yaşıyorlar sözde. Sözde diyorum (yazıyorum:) çünkü sınıfta gözlemci olarak bizim bulunmamız olayın doğallığına, eşyanın tabiatına aykırı. Sınıfa kendi yöntemleriyle hitap edeceklerse bile müfettiş gibi sınıfta oturup gözlem yapmamız, onlara not vermemiz gibi gerçekler ortadayken kendilerine özgü tarzlarını ortaya koymaları çok da mümkün gelmiyor bana.

Tüm bu nedenlerden, yaptığımız gözlemin neyi ne kadar öğretebildiklerini gözlemlemekten ibaret olduğunu düşünüyorum. Ancak herhangi bir sınıfla başbaşa kaldıklarında, kendi tarzlarını, değer yargılarını, kurallarını ortaya koyabildikleri bir tarz ortaya koyma şansları olabilecek. Bu yüzden, dönem boyunca en az bir kez de olsa, bu deneyimi yaşamalarına imkan sağlamaya çalışıyorum. Bir yandan, bunu onlara da açıklama ihtiyacı duyuyorum çünkü yazılıları onlara okutan, notları kendileri girmeyip stajyer öğrenciye şifre verip staj notunu girdiren, tüm dönem boyunca derslerden kaytarıp onları derse sokan o kadar branşdaşım oldu ki, ben de yanlış anlaşılma kaygısı yaşıyorum. Kaytarmadığım halde, yanlış anlaşılmaktan çekiniyorum. Mesleğe atıldıklarında, etik değerlerin de olduğunu bilsinler istiyorum. Biz onları gözlemlerken, onların da bizi gözlemlediklerinden eminim çünkü. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder